Vendégkönyv

|
2013. január 11.
|

Helló.
Kedves Varga Tamás.
Most ne haragudjon de mi a baja.!?
Ezeket csak azért írja mert nem ismert vagy nem tanult vagy irigy esetleg nagyon rá ér.
Én ahol születtem az is MAGYAR falu és magyarul beszélnek ami nemzetiségileg is meg anyanyelvileg is legalább annyira magyar mint ön.
Ha ön magyar!!!Nekem mindegy ha én Horvát volnék mert akkor is a saját területemen vagyok és nekem ne pofázzon senki aki nem ide valló.
A feleségem Magyarországi magyar de már neki is tele van a hócipője a magyarországi lefele dolgokkal.
Nem csoda mert példa mint ön András ott reklamál ahol nem kéne.Ez van magyarban.
A pénzügyi dolgait meg ne velem beszélje meg,meg hogy én faragjam a harmonika árait önhöz.Sajnos lejjebb nem tudom faragni.
Regezen be a kormány oldalaira és ott köhögjön hogy milyen xar a Magyar standard,ne engem próbálgasson,nem én szabom a magyar minimált meg a bruttót.
Roman,Bolgár,Görög,szerb,horvát mind kevés standardal rendelkező országok és mégis harmonikáznak meg tudják a harmonika kategorizálást és vásárolják olaszban is meg németben is de nálam is mert csak olcsóbb.
Ha értene a dolgokhoz meg hogy hol mi menyibe kerül akkor az előbbieket nem is firkálta volna ide.De nem baj.Ebből is lehet tanulni valamit.
Hohner Atlantik meg az egész nevezet márka egy gagyi xar meg weltmeistereket is nézve Olasz harmonikához mérve.
Árban meg a difi az hogy új német hangszer legalább 10% drágább mint olasz csak hogy 100% szarrab no meg német most már kinaiban meg deliciában és klingentálban is rakja össze a harmonikáit.
Olaszhoz nyomában sem lehet.
Ezeket a németek kitalálták mi mire szolgál.Példa atlantic egy plé aluminium műanyag vacak,csettegős,recsegős,lármás vacak ami később már javítatlan.
Weltmeisterek még vacakabbak.De tanulni megfelel kezdőknek.
Hohnerben ami jó de csak jó volt addig még az olaszok készítették a németeknek a Morinót meg a Golát.
András ha ismerné a dolgokat akkor tudná hogy az olasz Venezzio Morino 1930 as években került Trosingenbe a hohnerhez.
Djovani Gola olasz harm.tehnikus meg 1950 es években.No és ezek a hangszerek azért jobbak már a hohner családban is mert 90% ban olasz.A kinézetük német terv.
A tremoló:András,ha tudná hogy például a hohner gola gyárilag 444 re van hangolva és nincsen rajta tremoló/lengés,0,4 cent van csak rá hangolva és az fülre szinte egyenes.
De a Tabányi Úrat kérdezze meg hogy a Jazzt és a swinget mért nem játssza elhangolt tremolón de az egész világot is meg kérdezheti,vagy talán ön tudja és más meg nem!!!
A világ klasszikusai egyenes hangzást használnak nem musetten.Bayan,converteres modelleken zenélik.Nem musetten.
Ön szerint amin nincs muzett az nem harmonika vagy nem jó harm.Ez hülyeség.
Itt össze vissza hablál még ez alatt is valahol tanulhatna e dolgokról és akkor nem volna ez a kritika ami most zajlik.
Ahogy a Takács Zs. mondta.Lehúztam az höhner árait ahova illenek de még az is sok.Igazán nemén,inkább a harmonikások mert mikor volt nálam 2 szép atlantic meg egy két morinó és egy gola is akkor sem azokat vásárolták meg mert olasz harm.mellet labdába sem tudnak rúgni.Ez van.Tetszik vagy nem.
Bocsánat mindenkitől ha valakit sértettem e írásommal.A multik meg nem tudnak mit tenni mert igaz amit állítok a cégek minőségéről és tehnaikai igazság mellet pert nem veszítenék.
Üdv.

Takács Zsolt
|
2013. január 11.
|

Tisztelt Mindenki!
Látom megint beleestünk abba a tipikus magyar butaságba,hogy ha 2 harmonikás találkozik az nem együtt játszani akar,hanem összevesznek...........meg a Móger takarodjon haza.
Akkor lássuk,hogy mit köszönhetünk a Mógernek!:
A Peti elkezdett it harmonikás találkozókat csinálni,saját költségre lehívta az olaszokat,etette,itatta őket,tolmácsot fizetett............stb.Utána szólt a harmonikásoknak ,hogy lehetne jönni ..........buli,meg harmonikázás.És ki volt az aki az összesen ott volt zenélni ingyen és jól érezni magát???A Navracic,és a horvát cimborái!!!Hát innentől a magyar harmonikások elmehetnek a picsába........mert egy ilyen rendezvényben sem azt látják,hogy itt van csomó kiváló hangszer amit ki lehet próbálni,és talán soha nem lesz lehetőségem ilyen színvonalú hangszeren játszani,hanem azt,hogy a Móger gizdáskodik a harmonikáival,és horvátból hív embereket akik kenterbe verik a magyar harmonikás élvonalt.Ha a fikázók csak fele ennyit tettek volna a harmonika népszerűsítése terén,már rég nem itt tartanánk.
„Én olyan emberekről írtam, akik úgymond bérből és fizetésből élnek, de esetleg kitűnő játékosok, és nem tudják megengedni maguknak a drágább hangszert. Kissé úgy érzem hogy ők mintha ki lennének zárva a jó lehetőségekből.”Ezt szeretném megcáfolni…………..mivel nekem is szerzett a Péter casotto-s hangszert egy atlantic árában.Persze én soha nem úgy álltam hozzá a Petihez,hogy húzzon haza.Egyébként meg sokan a Petinek köszönhetik,hogy egyáltalán atlantic-ot tudtak venni……………mivel 2000-2003 tájékán ezek a hangszerek annyíra túl voltak értékelve,hogy egy lestrapált darab is olyan 500.000ft környékén mozgott
Tisztelettel:Takács Zsolt

|
2013. január 10.
|

Kedves András!
Igazad van abban hogy a hangszerünk hangja nem gyártótól függ hanem hangolástól, ebben én tévedtem, talán mert még nem találkoztam Hohner ill. Weltmeister harmonikával tremoló nélkül. Az is igaz hogy sokan akik megtehetnék nem hajlandók vagy nem akarnak erre többet áldozni, ez sajnos ún. magyar betegség, képletesen értve magyar ember kúltúrára kettőszáz forintnál többet nem költ. Én olyan emberekről írtam, akik úgymond bérből és fizetésből élnek, de esetleg kitűnő játékosok, és nem tudják megengedni maguknak a drágább hangszert. Kissé úgy érzem hogy ők mintha ki lennének zárva a jó lehetőségekből. Mondjuk nem értem hogy miért vannak kissé leértékelve a német hangszerek, én mindig azt hallottam h azok a legjobbak. Persze jónak tartom az Atlanticot, de volt szerencsém egy Weltmeister Cantus V típusú hangszerrel játszani, azok után azt mondom hogy a jó harmonika 5 kórusos, cassottoval ellátva. Persze mindenkinek más a maximum, de például az említett Morinót joggal nevezhetjük a harmonikagyártás csúcsának.

|
2013. január 9.
|

Kedves Varga Tamás!

Részben egyetértek veled, ami az anyagi dolgokat illeti. De azért nem szabad elfeledni, hogy több esetben nem a pénz motiválta a magyar , önmagát profinak tartó harmonikásokat, hogy ne jelenjenek meg az említett rendezvényen. Nem tagadom, van pár delikvens, aki tényleg annyira nehezen jön ki anyagilag, hogy nem tudott elutazni, de vannak olyanok is, akik azért ha nem is 3 napra, de legalább egy napra igazán leutazhattak volna Sümegre, megspórolva a szállás költségeit. Itt gondolok a "neves" harmonika tanárokra, akiknek azért pénzük is van drágább hangszereket vásárolni, tehát nem vágná őket földhöz, hogy egy kicsit ismerkedjenek a harmonika világszinvonalával. Az olasz harmonikákról alkotott véleményedet nem osztom, mert a megállapítás nem helyes. A harmonika tremoló, vagy musette hangszínének lebegése nem gyártó, hanem hangolásfüggő dolog. Hallottam már lebegés nélkülire hangolt Hohner harmonikát, de hallottam már gyönyörű, lebegős musette hangolásssal készült olasz harmonikát is. Persze ízlések és pofonok és nem utolsó sorban pénz kérdése is, hogy ki mivel tud megjelenni. De nem szabad elfeledni, hogy mindenkinek a saját maga tudásától, műfajától függ, hogy milyen hangszínű, minőségű hangszerrel tudja elképzelni a zeneszolgáltatást. Német és olasz hangszerekben is van eltérés gyártótól, az adott márkán belüli hangszerfajták közt. Hohnerből is vannak gyengébb, illetve jobb minőségűek is (megjegyzem, a Hohnernek van két jobb minőségű harmonikája, de azok tervezésében és a felhasznált alkatrészek tekintetében is 100% olasz cucc, ezek a Hohner Morino és Gola harmonikák). Olasz hangszerből is vannak gyengébb, de vannak profi hangszerek is. A hangszín a beíéptett sípok minőségétől és azok hangolásának módjától is függ, ezt ne feledd. Tény, hogy sok magyar zenész nem engedheti meg magának a drágább hangszereket, sajnos ez van, de ebből kár vitát csinálni. A Hohner Atlantic ún. patkóváltós (arany, vagy fekete színű regiszteres)tipusai Hohner szinten egy erős közepes hangszer, úgymond általánosságban jól használható, nekem is volt ez a tipus. De mindenkinek mások az igényei, ez szerint választanak idővel "végleges" hangszert is, ha megtehetik.

Zoli
|
2013. január 7.
|

Dolfin Jácint-nak üzenem vegye fel a kapcsolatot a Püspök-ladányi harmonika klub vezetőjével.A klub pártoló tagjai között van olyan személy aki talán tud segíteni a baján.
Zoli

|
2013. január 6.
|

Kedves Móger Úr!
Úgy gondolom hogy igenis lehet itt pénz problémáról beszélni, mert az Ön által preferált olasz hangszerek átlagember számára MEGFIZETHETETLENEK!!! Már nem azért de nem mindenki vesz fel százezreket vagy netán milliókat fellépések során! Akkor meg miből vegyük meg a high-end kategóriát? Érdekes hozzászólás ez hogy svájci frank, hitel meg a beteg nagynéni, ezek szerint Ön nincs tisztában azzal hogy nálunk milyen a megélhetés, persze Ön ezt honnan tudhatná! Talán nincs gondja ilyenekre! Ami az olasz hangszereket illeti, némelyik minimális tremoló hangolással készül, lebegés egyáltalán nem tapasztalható. Én pedig azt mondom, a tremoló hangolás teszi harmonikává a harmonikát! A német, osztrák folk elképzelhetetlen enélkül! Kár leszólni az Atlanticot, igazán szép éles hangja van, nekem például nem tetszik a "lágy hangú" scandalli, kissé nyálas kategória. Egy harmonikának legyen szép, de erőteljes hangja. Ha nem tetszik az itthoni élet, menjen haza. Elegen osztják már itt az észt!

|
2013. január 3.
|

Boldog új évet kívánok mindenkinek.
Sretnu novu godinu zelim svakome.

|
2012. december 31.
|

Sziasztok!

Minden ismerős és ismeretlen harmonikás, valamint harmonika kedvelő barátomnak kívánok Sikerekben és Sok Harmonikaszóban Gazdag Új Évet!

Üdv. András

|
2012. december 11.
|

Üdvözlöm, Dolfin Jácint vagyok,Zeneakadémiát végzett Fuvolatanár-Kamaraművész, mellesleg jól zongorázom, 15 éve katolkus kántorként is szolgálom a JóistenT!
Nyáron egy tangóharmónikást hallava beleszerettem a hangszer hanjába és lehetőségeibe! Pénzem sajnos még 10.000 Ft-om sincs erre a célra, ezért kérném a nagylelkű zenésztársakat, hogyha lenne-e esetleg valakinek egy bármilyen használaton kívüli és működőképes Tangoharmónikája, nagyon kérném, hogy segítsen rajtam kölcsönzéssel! Írásban vállalok érte felelősséget,sőt a karbantartásba is szívesen beszállnék tehetségem szerint!
Előre is Isten fizesse megkók és hálásan köszönöm!
Budapest, 2012 12 11 Dolfin Jácint

|
2012. november 30.
|

Azon gondolkodom hogy nyitok egy maszek vállalkozást.
Nyomozó osztály.
És tudnám hol kezdeni.
Gondolom rengeteg munkám volna.
Rendőrség csak lop,csal,korrupt,kormánynak gyűjti a pénzt azzal hogy le lop bennünket a rengeteg büntivel,stb
De ami fontos azt nem végzi el.
Gondolom hogy a vállalkozásom nem volna felesleg.